تحولات لبنان و فلسطین

شهردار نیشابور گفت: به دلیل وجود جاده ترانزیتی مشهد - تهران شاهد عبور خودروهای حامل سوخت، مواد شیمیایی و خطرناک از بافت داخلی شهر نیشابور هستیم که مخاطرات زیادی برای شهروندان و افرادی که از این مسیر تردد می‌کنند، به همراه دارد.

تردد وسایل نقلیه سنگین در نیشابور جان شهروندان را به خطر انداخته است

به گزارش قدس آنلاین، علی نجفی  عنوان کرد: بزرگراه مشهد - تهران شهر نیشابور را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده است، با توجه به توسعه شهر در بخش شمالی به نوعی بزرگراه شمالی از وسط شهر عبور می‌کند.

وی ادامه داد: اگرچه هنوز این محور را از اداره راه و شهرسازی تحویل نگرفته‌ایم و مسئولیت زیرساختی آن با این اداره است، اما از نظر ایمنی تهدیدی جدی برای شهر و مردم محسوب می‌شود، به طوری که در فروردین‌ماه سال قبل شاهد واژگونی و آتش گرفتن یکی از تانکرهای حامل بنزین در این محور بودیم.

نجفی با اشاره به وضعیت احداث کنار گذر جنوبی نیشابور بیان کرد: اگرچه در اجرای معابر و گذرگاه‌های جدید باید برای پروژه بازده و تراز اقتصادی تعریف شود اما در کمربندی جنوبی نیشابور این مسئله لحاظ نشده است.

شهردار نیشابور افزود: کاربری‌های اطراف این کمربندی خدماتی هستند و از نظر اقتصادی توجیهی ندارند، از سویی با توجه به اینکه شهرداری‌ها با مشکلات مالی بسیاری دست به گریبان هستند، به تنهایی نمی‌توانند چنین پروژه‌های سنگینی را اجرا کنند.

وی اظهار کرد: در تلاش هستیم با رایزنی از محل کمیسیون ماده ۵ و کمیسیون امور زیربنایی مجوز تغییرات موضعی در اطراف کنار گذر جنوبی نیشابور صادر شود تا پروژه صرفه اقتصادی پیدا کند.

نجفی گفت: از دیگر مواردی که منجر به تاخیر در اجرای پروژه شده، تغییر طرح جامع و تفصیلی بوده است؛ به رغم اینکه در طرح تفصیلی محدوده‌ای برای اجرای طرح کنار گذر جنوبی مشخص شده بود ولی در طرح جامع این محدوده تغییر کرده که باید پیگیری‌های لازم برای رفع مشکل صورت گیرد.

شهردار نیشابور مطرح کرد: با وجود تمام مشکلات، مدیر پروژه کمربندی جنوبی نیشابور مشخص شده است، پروژه تاکنون هیچ‌ گونه پیشرفت فیزیکی نداشته و در حال حاضر املاک واقع در مسیر پروژه توسط کارشناسان در حال شناسایی هستند تا با رایزنی با مالکان به توافق‌هایی دست پیدا کنیم و گام‌های اولیه برداشته شود.

وی ادامه داد: در برآورد اولیه ۱۰ میلیارد تومان برای قطعه اول پروژه پیش‌بینی اعتبار شده است. با توجه به اینکه به دلیل مشکلات ترافیکی در گذر ۳۰ متری طالقانی باید گذر جنوبی هرچه سریع‌تر احداث شود، از حدود سه ماه قبل شهرداری نیشابور با جدیت پیگیر اجرای این پروژه است.

شهردار نیشابور افزود: منابع شهرداری به تنهایی تکافوی اجرای پروژه را نمی‌دهد، باید پتانسیل‌های اقتصادی در کنار پروژه تعریف و بخشی از هزینه‌ها از محل عائدی پروژه تامین گردد.

وی یادآور شد: پروژه کنار گذر جنوبی نیشابور در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول دو کیلومتر خواهد بود و در فاز اول پروژه اتصال بلوار رسالت به سمت جاده کاشمر عملیاتی می‌شود.

نجفی بیان کرد: در حال حاضر خودروهای سنگین که می‌خواهند از محور تهران به سمت کاشمر و شهرهای جنوبی استان عزیمت کنند، باید از داخل شهر تردد کنند که از نظر ایمنی و ترافیکی مشکلات و تهدیدهای خاص خود را به همراه دارد که اگر این پروژه اجرایی شود بخش اعظمی از ترافیک هسته مرکزی شهر نیشابور به خصوص ۳۰ متری طالقاتی کم خواهد شد.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر نیشابور شهرداری نمی‌تواند هزینه‌ای را در کنار گذر جنوبی داشته باشد و باید از محل منابع درآمدی که ناشی از اجرای پروژه است، آن را به سرانجام برساند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.